Doktora sonrası çalışmalarını Koç Üniversitesi’nde tamamlayan Dr. Emin İstif (Kadir Has Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü) ve Koç Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü’nden Dr. Öğr. Üyesi Levent Beker’in yaptığı ve Kimya Bölümü’nden Prof. Dr. İskender YIlgör ve Dr. Emel Yılgör, n2Star’dan Araştırmacı Dr. Öğr Üyesi Çağdaş Dağ ile Texas A&M Üniversitesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Hatice Ceylan Koydemir’ın katkıda bulunduğu gıdalardaki bozulmayı anında haber verebilen kablosuz ve mini algılayıcı buluşu ile ilgili araştırma Nature Food Dergisi’nde yayımlandı.

Araştırmacılar bu çalışma ile laboratuvar koşullarında yürütülen testlere önemli bir alternatif oluşturabilecek ve protein açısından yüksek et, tavuk ve balık gibi gıdaların sürekli takibini sağlayacak kablosuz, bataryasız ve ucuz maliyetli bir sensör üretimini amaçlıyor. Geliştirmek istedikleri ve özellikle et ürünlerinin bozulma derecesini tespit edip kablosuz iletişimle akıllı telefonlara aktarabilecek 2 cm x 2 cm boyutlarındaki sensör, kapasitif bir ölçüm yöntemi sunması, yakın alan iletişimi (NFC) teknolojisi ile güç kaynaksız ve kablosuz iletişim sağlayarak gıdaların bozulmasını takip edebilmesi özellikleriyle alanında bir ilk. Ürünlerin tüketiminden ya da satışından hemen önce tazelik kontrolü yapılabilecek bu sensör sayesinde gıda israfı ve gıda kaynaklı hastalıklar gibi küresel sorunların engellenmesine katkı sağlanabilecek.